Pandemiyle birlikte büyük bir ivme kazanan sektör, 2021 yılının ilk yarısıyla birlikte bir önceki yıla oranla %24 daha fazla büyüme kaydetti.
- Beklenti ise, sektörün bu sene sonu ile birlikte 120 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşarak, 2019’dan %40 daha büyük bir seviyeye gelmesi. Bu miktar ise, Playstation ve Xbox gibi konsol devlerinin gelirlerinin neredeyse 3,1 katına eşit.*
1980’li yılların başlarından günümüze kadar uzanan 40 yılı aşkın bir tarihe sahip video oyunu pazarını, sadece 20 yıllık geçmişiyle tamamen kuşatan mobil oyunlar, 2018 itibarıyla toplam oyun pazarının %51’ine ulaşarak video oyunları sektörünün lideri haline gelmiştir. 2021 itibarıyla ise sektörün %59’una sahip olması beklenmektedir.*
- 5G ve sonrası… Geçtiğimiz senelerde henüz yeni yeni oluşmaya başlayan mobil bulut oyun pazarının, 5G’nin yaygınlaşması ve internet hızlarının da artmasıyla beraber yükselişe geçmesi bekleniyor.
Sektörü Büyüten Faktörler
📲 Akıllı Telefonların Gelişimi
Akıllı telefon kullanımının dünya çapında yaygınlaşmasıyla birlikte oyun dünyasına da yeni oyuncular giriyor. Özellikle akıllı telefon işlemcilerinin büyük oranda gelişmesiyle birlikte, mobil oyunların kaliteleri de konsol ve bilgisayar oyunlarına yaklaşmaya başlıyor.
Bu sayede mobil oyun sektörünün, video oyun sektöründe birkaç yıl önce dahi var olmayan yeni fırsatları ortaya çıkaracağı düşünülüyor.
👾 Multiplayer (Çok Oyunculu) Oyunlar
Video oyunlarının belki de en çok etkileşimi ve heyecanı oluşturan tarafı ise sosyal yönü. Bu yönüyle multiplayer oyunların yaygınlaşması, sektördeki heyecanı ve kârlılığı büyüten bir diğer önemli nokta.
Sektöre dair yayımlanan raporlarda, multiplayer oyunlar aracılığıyla oyuncuların birbirleriyle daha özgür bir şekilde rekabet edip, sosyalleşmelerinin bu oyun türüne olan ilgiyi arttırdığı ve kullanıcıların oyun içerisinde geçirdikleri zamanı arttırarak sektörün kârlılığını desteklediğinden bahsediliyor.
Multiplayer oyunların büyümesini destekleyen en önemli nokta ise, kullanıcıların referans modeliyle arkadaşlarını platforma üye edebilmeleri ve sevdikleri insanlarla vakit geçirebilmeleri olarak görülüyor.
🎮 Konsol ve Bilgisayarlardan Telefonlara
Oyun konsollarına ve bilgisayarlara yönelik oyun çıkaran firmaların, aynı video oyunlarını mobil platformlara da uyarlayarak uygulama pazarlarında paylaşmaları, birçok konsol ve bilgisayar oyuncusunu mobil platformlara çekerek sektörün büyümesine katkıda bulunmaya devam ediyor.
Sektör Radarındaki Hisseler
Mattel Inc. (MATTEL)
🤔 Ne Yapar Bu Şirket?
Piyasa Değeri: 7,68 milyar dolar
Halka Arz Yılı: 1983
Kaliforniya merkezli bir oyuncak üretim şirketi olan Mattel’in markaları arasında Hot Wheels ve Barbie gibi dünyaca ünlü oyuncak markaları bulunuyor. Şirket, son yıllarda sadece oyuncak üretimiyle sınırlı kalmayıp aynı zamanda bu oyuncak markalarının dijital oyunlarını da yaparak video oyunu sektöründe varlık göstermeye başladı.
🎮 Bazı Mobil Oyunları
-
Hot Wheels: Infinite Loop
-
UNO
-
Barbie: Dreamhouse
💰 Şirket Kârlılığı Nasıl?
Bu yılın her iki çeyreğinde de analist beklentilerinin üzerinde hisse başına kâr (EPS) açıklayan şirket sırasıyla; %70,59 ve %200 beklenti üzeri hisse başına kâr açıkladı. (-0,1$ ve 0,03$ EPS)
💸 Temettü Veriyor Mu?
2000 yılından 2017’ye kadar düzenli olarak temettü dağıtmış olan şirket, son 4 yıl içerisinde hiç temettü dağıtmadı.
🏃 Bir Adım Gerisi
Son bir yıl içerisinde hisseleri %80,76 oranında artarak neredeyse değeri iki katına çıkan şirket, son 1 haftada %1,67 yükselerek 15 Eylül piyasa kapanışı itibarıyla 20,68 dolar seviyesinden işlem görüyor.
🎯 Gelecek Hedefleri
-
Şirket 2021-2023 arasında, 2020’de ulaştığı 4,58 milyar dolarlık satış gelirlerinin üzerinde düzenli bir artış bekliyor.
-
Mattel, 2023 yılına kadar maliyetlerinde 250 milyon dolarlık bir tasarruf bekliyor. 2018 ile 2020 yılları arasında da maliyetlerini 1 milyar dolar azaltmıştı.
🤔 Ne Yapar Bu Şirket?
Piyasa Değeri: 2,25 trilyon dolar
Halka Arz Yılı: 1986
Dünyanın en büyük 3. şirketi konumunda olan Microsoft; bilgisayar yazılımları, işletim sistemi, kullanıcı elektroniği ve bilişim hizmetleri alanlarında ürünler geliştiriyor.
-
Video oyun sektöründe, halihazırda Xbox konsolları ve oyunlarıyla sektörün en büyük isimleri arasında yer alan şirket, son yıllarda mobil oyun alanında da büyümeye başladı.
Çıkardığı oyunlar arasında, sektörün en popüler yarış oyunlarından biri olan Forza serisinin mobil versiyonunu da ücretsiz olarak sundukları “Forza Street” oyununun yanında birçok klasikleşmiş markası da bulunuyor.
🎮 Bazı Mobil Oyunları
-
Minecraft
-
Asphalt Serisi
-
Forza Street
-
Subway Surfers
-
Microsoft Solitaire
-
Final Fantasy III
💰 Şirket Karlılığı Nasıl?
Bu yılın her 2 çeyreğinde de analist beklentilerinin üzerinde hisse başına kâr (EPS) açıklayan şirket sırasıyla; %10,8 ve %14,21 beklenti üzeri hisse başına kâr açıkladı. (1,95$ ve 2,17$ EPS)
💸 Temettü Veriyor Mu?
2020 Aralık sonu ve 2021 içerisinde 3 kez olmak üzere toplam 4 taksitte temettü ödemesi yapan Microsoft, toplam 2,24 dolar ile 2021’de %0,74 temettü verimine sahiptir.
🏃 Bir Adım Gerisi
Son bir yıl içerisinde hisseleri %48,65 oranında artan şirket, son 1 haftada %1,13 yükselerek 15 Eylül piyasa kapanışı itibarıyla 304,82 dolar seviyesinden işlem görüyor.
🎯 Gelecek Hedefleri
Şirket, bulut teknolojisiyle Xbox Game Pass üyelik sistemini oyun konsolunun ötesine taşıyıp telefonlara, tabletlere, bilgisayarlara ve akıllı televizyonlara kadar ulaştırmayı planlayarak toplamda 3 milyar oyuncuya ulaşmayı hedefliyor.*
Roblox Corp. (RBLX)
🤔 Ne Yapar Bu Şirket?
Piyasa Değeri: 47,01 milyar dolar
Halka Arz Yılı: 2021
Kaliforniya merkezli bir oyun geliştiricisi olan şirket, sunduğu Roblox platformu ile kullanıcıların herhangi bir kodlama bilgisi olmadan basit oyunlar oluşturabilmesine, diğer kullanıcılarla paylaşabilmesine ve “Robux” adlı oyun içi para birimiyle para kazanarak diğer kullanıcıların geliştirdiği oyunları oynamalarına olanak sağlıyor.
-
Şirketin ilk başta tek bir oyunu var gibi gözükse de kendi oyunlarını geliştiren birçok kullanıcısı olduğu için aslında platform içerisinde yüzlerce oyun bulunuyor.
-
Roblox, 2020 yılında dünya çapında en çok indirilen oyun sıralamasında 6. sırada yer aldı*
💰 Şirket Kârlılığı Nasıl?
Bu yılın her iki çeyreğinde de analist beklentilerinin altında hisse başına kâr (EPS) açıklayan şirket sırasıyla; %-319 ve %-192 beklenti altı hisse başına kâr açıkladı. (-0,46$ ve -0,25$ EPS)
💸 Temettü Veriyor Mu?
Geçtiğimiz mart ayında halka arz olan şirket henüz temettü dağıtmamış ve kendi sitesinde yapmış olduğu açıklamada temettü dağıtmayı düşünmediklerini belirtmiştir.
🏃 Bir Adım Gerisi
Mart ayında halka arz olduğundan bu yana oldukça hareketli bir hisse fiyatına sahip olan şirket, 64,50 dolardan işleme başladıktan sonra haziran ayına doğru 100 dolara kadar yükselmişti.
Son bir yıl içerisinde hisseleri %18,12 oranında artan şirket, son 1 haftada %1,65 değer kayberek 15 Eylül piyasa kapanışı itibarıyla 82,10 dolar seviyesinden işlem görüyor.
🎯 Gelecek Hedefleri
-
Şirket gelecekteki gelir modellerinin yanına interaktif reklam modelini de konumlandırmayı planlıyor. Roblox platformu içerisinde oyuncuları için interaktif bir oyun-reklam deneyimi sunacak model, kullanıcıların reklamı oluşturan oyun içerisinde vakit geçirmelerini hedefliyor.*
-
Platformun 3 boyutlu yapısı ile eğitim sektörü hedeflenerek, ders konularının oyunlaştırılması ve interaktif bir deneyim sunarak öğrencilere aktarılması da şirketin planları arasında yer alıyor.*
📖 Sözlük
Bu sayfada yer alan haberler ve haberlerin içerdiği şirketler hakkındaki bilgiler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.
Detaylı bilgi için: Midas Sorumluluk Beyanı