● Microsoft (MSFT), Sony (SONY)’nin “Genshin Impact” ile yakaladığı başarıyla rekabet etmek için Çin menşeli video oyun içerikleri stokluyor. Bu da Çin’in oyuncu alanından geliştirici alanına geçişini pekiştiriyor.
● Amerikan yazılım devi ile Japon teknoloji öncüsü birkaç yıldır program ve lisans haklarını geliştirmek için küçük geliştiricilere zaten büyük paralar öneriyordu, ancak “Genshin Impact” bu duruma biraz aciliyet getirdi.
● Shanghai yapım stüdyosu miHoYo’nun aksiyon rol yapma oyunu, iki yıl önce piyasaya sürülmesinden bu yana milyarlarca dolar kazandırdı ve Microsoft ve Sony’nin Game Pass ve PlayStation Plus abonelik hizmetleri için Çin’de aradıkları çok oyunculu, platformlar arası oyunlar kategorisinde de çıtayı yükseltti.
● Batının Çin kaynaklı oyunlara yönelik artan ilgisi Çin’in oyun geliştirme sektöründeki olgunluğu yansıtıyor. Niko Partners araştırma kuruluşu kıdemli analisti Daniel Ahmad, Çinli oyunların artık büyük bütçeli Batılı oyunlarla eşit düzeyde olduğunu ifade ediyor.
● Microsoft, Çinli oyun arayışında görevlendirmek üzere bir ekip kurma aşamasında. Xbox üreticisi olan şirket abonelik listesini genel olarak büyük markalarla doldurmuş olsa da, şimdilerde büyük paralar teklif ederek bağımsız stüdyoları bile ele geçirmeye çalışıyor.
Burada yer alan bilgiler yatırım tavsiyesi içermez. Bilgi için: Midas Sorumluluk Beyanı
Bu yazı hazırlanırken faydalanılan kaynak: Reuters